potisk

Potisk je velmi používané slovo v souvislosti s potlačováním reklamních předmětů. Tento pojem je často zaměňován is Brandingem. Branding je součástí reklamní strategie a obsahuje mnohem více činnosti než jenom potisk.

Slovo potisk představuje spíše činnost kdy se určitou technologií na předměty umístí logo, slogan nebo grafika. Potisk zabezpečuje vysokou míru replikace jednoho symbolu, textu nebo designu na více různých materiálů.

Historicky by se dalo říci, že první technologie umožňující potisk byly kníhtlačiarenské stroje. 

U nás je pro usnadnění komunikace s klienty používaný potisk pro techniky: Tampoprintová potisk, Transferový potisk, Sítotisk, Sublimace, Gravírování laserem, UV tisk, Vypál, Výšivka, Ražba, UV digitální potisk textilu, Subli- Flex, Jedlé barviva.

Jen některé techniky však splňují význam potisku. Při takovém gravírování se nic netlačí ale naopak se z materiálu odstraňuje vrchní vrstva. Také při výšivce je do materiálu všívaná nit.