Pracovní oblečení jako benefit i nezbytnost

Zverejnený

Jistě si i vy umíte představit pracovní pozice, kde se očekává, že zaměstnanci budou dodržovat dress code, budou nosit stejnokroj, uniformu nebo konkrétní druh pracovního oblečení. Pokud zaměstnavatel takové oblečení vyžaduje, měl by ho zajistit, nebo na něj přímo přispívat. Podívejme se na některé profese, kde je pracovní oděv od zaměstnavatele samozřejmostí, ale často i příjemným pracovním benefitem.

 

Číšník, servírka

Dle oblečení poznáte, co můžete, nebo byste měli od daného podniku očekávat a to se týká kaváren, i restaurací. Pokud přijedete do pohostinství, kde vás přivítá barman v plášti za výčepem, nečekáte kaviár a beaujolais na stříbrném podnose. Běžným pracovním oděvem jsou kalhoty případně sukně a košile, či halenky. Pokud je restaurace méně formální, určitě postačí i trička (s límcem i bez) s logem podniku. Pokud provoz i kuchyni, určitě je to i rondon - tradiční oblečení pro kuchaře.

 

Stavbaři

Firemní pracovní oblečení si určitě žádají mnohé profese související se stavařinou. Zda jsou to bezpečnostní ochranné prvky jako přilba, brýle, chrániče, reflexní vesty, tak i kvalitní montérky, v létě trička a v zimě i bundy a větrovky.

 

Na téma pracovního oblečení si v podcastu popovídal markeťák Vlado s obchodnicí Milkou

 

Hotelový personál

Pokud se ubytujete v hotelu, tak se potřebujete vědět rychle zorientovat, kdo je návštěvník a kdo personál. Nacházíte se v neznámém prostředí, a proto vám možnost rozeznat tyto dvě skupiny ve vašem okolí přijde vhod. se jedná o pokojskou, recepční, řidiče, lokaje, číšníka, nebo servírku, třeba vždy zvolit vhodný a jednotný oděv, který bude na té správné úrovni reprezentovat hotel, či penzion. Všechno by to mělo být samozřejmě obrandované, protože nikdo nechce, aby si návštěvníka, který má černé tesiláky a bílou košili, zmýlili s číšníkem, jako v legendárním filmu Vrchní, prchni !.

 

Prodejci

V supermarketech, ale i v menších prodejnách je dobré dodržovat jednotný vzhled zaměstnanců. Sám mám několikaletou zkušenost jako vedoucí prodejny, kde nám majitelem obchodu nebylo poskytované brandované oblečení a považoval jsem to za nesprávné. Zákazníkům vždy chvíli trvalo než očima našli prodavače a jen velmi nesměle se začaly ptát. Věřte, že na přeměnu z návštěvníka prodejny na zákazníka, s ním potřebujete začít komunikovat a máte na to omezený časový úsek. Jednotné firemní trička s logem obchodu odstraňují část bariéry, využijte to.

 

Skladníci

Oblečení skladníků je namáhané, a proto je dobré, pokud je z kvalitního materiálu. Očekávat od zaměstnanců, že si takové oblečení zajistí sami je nezodpovědné. Vybavení zaměstnance kvalitním, odolným a hlavně bezpečným oděvem, by měla být samozřejmost pro každého zaměstnavatele. Firemním pracovním oděvem se také zajistí, aby po skladu neběhali lidé, kteří tam nemají co dělat. Firemní barvy a logo by se měly stát součástí pracovního oděvu každého skladníka.

 

Kurýři

Kurýři nosí firemní uniformy. V tomto blogu je vzpomínám, ale hlavně kvůli jednomu detailu. V létě nosí kšiltovky a v zimě čepice. Všimněte si to někdy, protože právě to je krásný příklad praktického reklamního předmětu. Kurýrem zlepšuje pohodlí, chrání hlavu i zrak, zvyšuje bezpečnost.

 

Dělníci

Rozrůstá se vaše výroba a najímáte nových pracovníků? Určitě nezapomeňte na správný pracovní oděv. Samozřejmě záleží na povaze vaší výroby, vy víte, jaké předpisy musíte splňovat. Pokud zpracováváte potraviny, asi budete potřebovat zástěry, možná i ty jednorázové. potřebujete pláště, trička, kalhoty, ... vše byste měli mít obrandované a zajistit vašim zaměstnancům snadný přístup k čistému a kvalitnímu pracovnímu oděvu.

 

Firemní oblečení v kanceláři?

Pod pracovní oděvy můžeme s klidným svědomím počítat i firemní trička s logem. Pokud máte firmu s dvaceti zaměstnanci, tak je potěší, když od vás dostanou trička. Někteří je budou nosit po domě. Pokud budou z kvalitního materiálu, tak v nich budou spát a věřte či ne, někteří je budou rádi nosit do práce. Měli jsme jednoho kolegy, který na otázku, proč nosí naše firemní trička do práce, odpověděl, že se takto dokáže snadněji přepnout do pracovního módu. Něco na tom asi bude.

Autor článku:

Vladimir Kmec

Online marketing manažér

Každý týden připravuje ve spolupráci s obchodníkmi zajímavý newsletter, nahrává podcasty, píše blogy a přemýšlí nad tím, jak posunout Sketch ještě dál v online světe. Má zkušenosti s PPC, grafikou, psaním, ale i s hudbou.