Lepicí pásky s potiskem - oblepte se reklamou

Zverejnený

Umíte si představit svět bez lepicí pásky? Tak jednoduchá a přitom tak efektivní pomůcka! Všem velmi usnadňuje život, a to nejen při lepení krabic. Na jejím samotném začátku byla určena pouze pro vybrané sektory. Jak to už ale bývá zvykem, šikovní lidé pomohli tomu, aby si si díky ní mohl i ty zalepit krabici!

Poděkovat za tento skvělý předmět můžeme muži jménem Richard Gurley Drew (1899 - 1980). Její počátek najdeme v 20. letech, 20. století kdy Ameriku zachvátil boom automobilů, které poutaly pozornost svými barvami. Člověk, jako tvor hravý, se těší, když se může odlišit a proto i auta začali lakovat barevně. Zde ale nastal problém, kdy mechanici nedokázali nalakovat auto tak, aby vznikly dvě samostatné, barevné plochy s čistou linií. Zpočátku se používala chirurgická páska, ale ta nebyla dostatečně přilnavá. Tento problém si všiml inženýr Richard Gurley Drew (zaměstnanec podniku na výrobu smirkového papíru) a začal experimentovat s různými lepidly. Zpočátku vytvořil pásku, která po aplikování strhla i podkladovou vrstvu, experimentováním dosáhl úspěch - papírovou pásku, která splnila účel. Podobně pomohl pekařem, kteří začali chléb balit do nového, průsvitného obalového materiálu - celofánu, ale neměli ho čím efektivně uzavřít. Zatímco však zdokonalil lepicí pásku, která byla transparentní, pekaři mezitím začali používat tepelné uzavírání obalů. Přesto jeho úsilí nevyšlo na zmar. Příchodem velké hospodářské krize, ji začali lidé ve velkém kupovat, aby poškozené předměty opravili, nemuseli vyhodit a tím se lepící páska dostala mezi širokou veřejnost.

Dnes lepicí pásku ve všech možných podobách využíváme v domácnostech, v kancelářích, ve školách, ale největším spotřebitelem jsou určitě sklady, ve kterých probíhá balení zboží. Tam se lepící páska odvíjí téměř rychlostí světla.

Lepící páska s potiskem

Každá společnost ráda využije prostor na kterém může zpropagovat svou značku. Díky lepicí pásce, se tímto prostorem stali i balíky. Jejím použitím získáte způsob označení zásilek a tím poukážete na to, že toto je vaše zboží, toto je zásilka od vás. Navíc vám zajistí ochranu vašeho balíčku tím, že narušení pásky znamená porušení obalu už na první pohled.

Potisk pásky se realizuje pomocí předem vyrobených "štočků" ( Negativ obrazu leptaný do kovové desky, používaný na tisk;). Ten nese grafiku, kterou jste si předem s obchodníkem odsouhlasili. Nejčastěji se tisknou 1 až 3 sólové barvy na vybraném barevném podkladu, ty jsou určeny pro menší objemy od 36ks pásek. Náročnějším zákazníkům nabízíme tisk 6 či 8 sólovým barvami nebo technologii fotopotiskem, kdy pásky potlačíme plnobarevně. Minimální odběr takto potištěných pásek je od 1000ks. Specialitou jsou metalické barvy - stříbrná a zlatá. Zlatá metalická barva nejlépe vynikne na černém podkladu a vypadá velmi elegantně. Samozřejmě je třeba si dát pozor při výběru barev. Například při kombinaci hnědé pásky a bíleho tisku je potisk málo viditelný.

Lepiaca páska s logom

 

Materiál

Pásky jsou dostupné v tloušťkách 30 až 35mic (mic = tisícina milimetru, 100mic = 0,1mm). Šířka pásky může být 25mm, 37,5mm, 50mm, 75mm a 150mm. Materiál, který se používá nejčastěji na výrobu je BOPP, PVC a papír. Vždy v kombinaci s lepidlem - akryl (disperzní vodou ředitelné lepidlo), hot-melt (syntetický kaučuk) nebo solvent (lepidlo z přírodního kaučuku). Délka pásky je obvykle 66m, ale dokážeme vyrobit i 132m (maximální délka, která je vhodná do ručního odvíječe), nebo 990m, záleží na vašich požadavcích. Nejprodávanější je lepicí páska s potiskem, 50 mm, BOPP + akryl, 66m.

Ekologická lepící páska, pevnost, hlučnost

Vzhledem k aktuální situaci v rámci udržení čistšího životního prostředí, se do popředí dostává ekologická lepicí páska, vyrobená z papíru, kterou je možno recyklovat spolu s obalovým materiálem (karton, papír). Nevzniká tak další nerecyklovaný odpad, kterým jinak běžně páska je.

I přesto, že papírová páska má své výhody rámci recyklace, není až tak pevná jako PVC páska. Proto je důležité se zamyslet před nákupem, jak těžké zásilky převážně posíláte, aby vaše zboží dorazilo v bezpečí až k vašemu zákazníkovi.

Nenápadná, ale o to důležitější je hlučnost. Pokud posíláte pár zásilek denně, hlučnost lepící pásky není třeba řešit. Pokud ale balíte stovky balíků denně, hlučnost pásky může značně zvýšit její vnímání, působit rušivě a snížit pracovní komfort zaměstnanců.

Papírové, navlhčovací lepicí pásky - aktuální retro?

Stejně ekologickou volbou je navlhčovací papírová páska. Lepidlo se aktivuje poté co je páska navlhčená vodou. Mezi ní a kartonem vznikne spoj, který nelze rozdělit. Takto zalepené balíky poskytují 100% bezpečnost při přepravě (vykrádání balíků) a navíc je možné ji spolu s papírem a kartonem jednoduše recyklovat. V minulosti se na našem trhu těšila velké oblibě. Pokud chcete řadit používání takového druhu pásek k velikánům jako je Amazon, určitě doporučujeme právě tuto lepicí pásku.

Všechny aspekty při výrobě lepících pásek máme v malíčku a každý jeden detail spolu projdeme, proto, pokud ještě nemáte svou lepicí pásku, neváhejte kontaktovat jednoho z našich obchodníků. Bez lepicí pásky s vaším logem se určíte obejdete a balíky dnes odejdou i bez toho, ale balík přelepen vaší značkou, budí určitě lepší dojem u kteréhokoliv zákazníka a dodá každé zásilce pomyslný punc.

Jak může vypadat obrandování lepicí páska, můžete vidět i na našem tiktoku.

@sketch.sk

Máš eshop? Tak určite potrebuješ brandovanú lepiacu pásku! www.sketch.sk ##potlač ##sketch ##fyp ##lepiacapaska ##ducktape ##reklama ##marketing ##logo

♬ Keep Rolling - Marque
Autor článku:

Jaroslav Ichnacak

Obchodní ředitel

Jaro je energický a velmi pracovitý člověk s velkým srdcem. Svůj obchodný potenciál a dlouholeté zkušenosti z call centra využívá v našem tímu od roku 2017. Popři práci sa věnuje herectví a svou schopností získat si lidi ocenuje mnoho klientů. Umí se domluvit anglicky a polsky.