Jak na marketing v létě? Pomozte si reklamními předměty.

Zverejnený

Marketing v létě? Řeknete si, že to je přece blbost. Vždyť je málo lidí v práci, stále by jen chodili po výletech. Ještě i děláte v B2B segmentu a tehdy se byznysu nedaří až tak moc. Kdo chce, hledá negativa, ale my se podíváme na pozitiva letního marketingu. Jaké příležitosti nabízí?

Mikromoment

Slyšeli jste už o mikro momentech? (Pokud ano, tak klidně přeskočte tento odstavec) Ne? Vysvětlíme si to na příkladu. Pokud je venku horko a láká to k vodě, zvýší se prodej slunečních brýlí. Leckterá firma si umí spojit v online prostředí předpověď počasí a inzerování svých brýlí. Vždyť proč by inzerovali brýle, když venku prší? Na druhou stranu, pokud prodáváte deštníky, tak váš mikromoment nastane právě když prší. Zkuste se zamyslet, co je vaším mikro momentem a využít ho pro své podnikání. Nyní přes léto máte výhodu, pokud produkt nebo služba souvisí s letem.

 

Bez letního produktu

Co dělat, pokud ve vašem portfoliu není letní produkt, ani služba? Chybou by bylo nechat všechno jen tak ležet a probrat se k marketingovému životu až s vaší hlavní sezónou, která začne v září, nebo v říjnu. Proč? Neboť lidé zapomínají a to ani nemluvím o jejich loajalitě. Jak říká staré přísloví "Sejde z očí, sejde z mysli". Známý je příklad jedné značky balené vody, která si myslela, že má tak silnou pozici na trhu, a že ji každý pozná, že už nemusí investovat do své viditelnosti. Během pár měsíců ji předběhl její konkurent a svou pozici už nikdy zpět nezískala. Pokud si prohlédnete jednotku a dvojku na českém trhu, tak vám bude jasné o které značky se jedná ;)

 

Jak zůstat na očích i když právě neprodáváte?

Ideální způsobem je využít právě ty mikromomenty, které léto nabízí. Zkuste se zamyslet, kde se v létě nacházejí vaši klienti a obchodní partneři. Pokud jste velká firma, tak na šíření povědomí o značce využijte i zaměstnance. Stylové brýle, nápadité ručníky, nebo tašky s potiskem, ale i pláštěnky, zda vějíře dokáží upoutat pozornost a vy tak zajistíte viditelnost vaší značky i během léta. Jako zvyknu říkat, klobouk s potiskem může být levnější, než klik v reklamě ve vyhledávači.
Připravil jsem pro vás malý výběr předmětů spojených s létem. Neomezujte se ale pouze na tyto produkty, v našem eshopu je najdete mnohem více. Pokud potřebujete poradit, určitě kontaktujte naše obchodníky, kteří ochotně poradí.

Žvýkačky - žvýkačky na cestě autem, u vody, po večeři, nebo na večerní zábavě nepohrdne skoro nikdo. Pokud jsou navíc zajímavě potlačeny, stává se z nich velmi příjemný reklamní předmět.

Láhev - V horkých dnech je dobré dodržovat pitný režim. Láhev si tedy s sebou bereme opravdu všude. Do auta, na kolo, na túru, i k bazénu. Navíc je to jeden z těch reklamních předmětů, který vydrží déle než jen během léta a bude šířit povědomí o vaší značce po celý rok. Zkuste být invenční a zkuste možná i netradiční tvar.

Kapesní nožíky - Velký pomocník na opékání, stanovačke a výletech do přírody. Vyberte si ze široké nabídky skládacích nožíků, protože toto je předmět, který budou jeho majitelé požívat dlouhá léta vždy, když přijde letní sezóna. Vybrat si můžete z obyčejných jednoduchých kapesních nožíků, ale i ze značkových, které potěší každého muže.

Ručníky - Toto je reklamní předmět, který si zaslouží zvláštní blog, takže jen tak zlehka. Hotely a koupaliště je potřebují obrovské množství, ale i vy si můžete dát vytvořit originální ručník, kterým budete poutat pozornost. Navíc, v nabídce máme i praktické ručníky v sáčcích, které se dokáží sbalit na malý rozměr a zároveň spolehlivě plnit svou funkci.

Nafukovačky - Co křičí víc léto než nafukovačka? Máme v nabídce i nafukovačku ve tvaru pizza!

Termotašky - Znáte ten pocit když je venku přes 30 stupňů a vy se napijete dobře vychlazeného nápoje? Na to, aby se to dalo dosáhnout i když jste daleko od ledničky potřebujete termotašku. Vhodný potisk pro tašku vám samozřejmě poradíme a zajistíme.

Držáky na nápoje - I držák na plechovku může být originálním reklamním předmětem. Relax v bazénu s oblíbeným nápojem po ruce může být silně návykový!

Opalovací krém - Jeden z nejpopulárnějších reklamních předmětů pro léto. Opalovací krém jako praktický přívěšek si jeho nový majitel může vzít s sebou kamkoli a spolu s ním i vaše logo. Ještě váháte?

Klobouky - Chraňte sebe i své klienty a zaměstnance před úpalem. V našem eshopu najdete velký výběr klobouků různých tvarů, barev a velikostí. Nejčastější druh potisku realizujeme barevnou stuhou obtočenou kolem klobouku.

Čepice - Pokud jsou pro vás klobouky příliš oldschool, vyberte si ze široké nabídky čepic a kšiltů.

Pláštěnka - V létě je nejen slunečno, ale sem tam i sprchne. Pro tento případ je dobré mít pláštěnku. Skladnou pláštěnku ocení prakticky uvažující lidé, kteří jsou rádi připraven na všechny alternativy. Je taková i vaše firemní filozofie?

Vějíře - I v naší zeměpisné šířce je během léta patrný nárůst popularity vějířů. Buďte mezi prvními, kteří mají své logo právě na tomto praktickém reklamním předmětu a získáte si zaslouženou pozornost.

Batohy a vaky - No kam byste přece dali všechny vaše věci a cennosti, ne-li do batohu, který pojme vše výše zmíněno? Množství svěžích letních barev a velikostí vám nebrání vybrat ten správný kousek. I takovou vodotěsnou verzi vaku ocení milovníci vody a vodních sportů. Potisk přímo na batohu, budou mít na očích všichni, tak se nezapomeňte s ní opravdu vyhrát.

Buďte trendy a online

Jste na TikToku? Léto je ideálním časem pro zahájení pokud jste již nezačaly během karantény. Také děti a puberťáci jednou dospějí a proto je chcete podchytit právě tam, kde právě jsou. Pokud jsou děti vaše cílovky, tak nesmíte váhat ani vteřinu a začněte pro vytvářet zajímavý obsah. Síť TikTok je také do značné míry zábavná, takže se nemusíte omezovat na vážné poselství. Keep it simple.

 

Buďte kreatívní

Zamyslete se nad tím, kde se nacházejí vaši zákazníci. Co jsou jejich oblíbené činnosti? Najděte jejich společnou charakteristiku a budujte na tom, co o nich víte. Základem je, aby lidé, kteří vám přinášejí peníze na vás nezapomněli a vedle toho na vás upozornili další lidi. Díky reklamním předmětem z nich mohou být vaši noví zákazníci.

Autor článku:

Vladimir Kmec

Online marketing manažér

Každý týden připravuje ve spolupráci s obchodníkmi zajímavý newsletter, nahrává podcasty, píše blogy a přemýšlí nad tím, jak posunout Sketch ještě dál v online světe. Má zkušenosti s PPC, grafikou, psaním, ale i s hudbou.