Budování vztahů v byznysu

Zverejnený

Budování dobrých vztahů, je jednou z nejdůležitějších součástí dlouhodobého úspěchu v podnikání. Na toto téma jsme nahráli i podcast s majitelem firmy Sketch, s panem Petrem Mihál.

 

Budování nových vztahů

Dnes se tomu říká moderně, anglicky - networking, čili vytváření jakési pavučiny vztahů. Všichni, kteří podnikáme rozumíme tomu, že bez kontaktů je velmi obtížné prosadit se, i v podnikatelských dvojicích je to většinou tak, že jeden je ten obchodní typ a ten druhý invenční. Mít vybudovanou svou síť kontaktů je naprosto nezbytné, abychom získali obchodní partnery. Sami totiž toho nedokážeme mnoho a potřebujeme, jak dodavatele, tak i odběratele. Ideální místa na networking jsou konference a výstavy. Po konferencích bývá většinou i banket a pokud si myslíte, že jde jen o popíjení šampaňského, jste na omylu. Určitě se na takovém banketu, či recepci zúčastněte, protože právě tam, v mírně uvolněné atmosféře dokážete navázat silné obchodní kontakty.

 

Starání se o stávající obchodní kontakty

Dříve, než se dostanu k tomu, jak se o nich starat, řekněme si, že mezi dodavatele nepočítáme jen ty, kteří nám dodají obal na náš výrobek, pořídí správny šroub nebo potlačí předmět epesní barvou. Nesmíte zapomenout, že vašim dodavatelům jsou i reklamky, eventovky, cateringovky, PR agentury, ... prostě všichni ti, kteří mají zásluhu na tom, aby váš byznys fungoval jako hodinky.

Pokud již tedy máte svou síť kontaktů a máte i své odběratele a dodavatele, zda sympatizanty, třeba se o nich starat. Nechci zde rozvádět, kam všude byste je měli vzít na dovolenou, nebo jaký reklamní předmět jim darovat jako dárek. Každý si přece známe našich obchodní partnery a víme zvolit tu správnou Pozornost. To, co by měl mít podnikatel na mysli, jsou v podstatě tři jednoduché věci, které pomáhají budovat a udržovat zdravé obchodní vztahy - Čestnost, přátelskost a dostupnost.

 

Připomínejte se

Se svými obchodními partnery zůstaňte v kontaktu. To, že s vámi spolupracuje již tři roky, neznamená, že tomu bude tak i nadále. Pokud se nevíte setkat osobně, minimálně dvakrát do roka si zavolejte. Zeptejte se na spolupráci, což by bylo dobré změnit, vylepšit. Dejte svému obchodnímu partnerovi vědět, že na sobě neustále pracujete a zlepšujete se. Samozřejmě, malá pozornost, jako víno, čokoláda, zda praktický reklamní předmět vždy potěší. Trestuhodné by bylo zapomenout na přání k Vánocům, nebo k Novému roku.

 
 
Autor článku:

Vladimir Kmec

Online marketing manažér

Každý týden připravuje ve spolupráci s obchodníkmi zajímavý newsletter, nahrává podcasty, píše blogy a přemýšlí nad tím, jak posunout Sketch ještě dál v online světe. Má zkušenosti s PPC, grafikou, psaním, ale i s hudbou.