Jak vybrat ten správný reklamní předmět

Zverejnený

Proč je prezentování důležité?

Stuart Henderson Britt řekl: "Podnikat bez reklamy je jako mrkat na dívku ve tmě. Vy víte co děláte, ale nikdo jiný ne. "

V dnešním světě, který je prosycen množstvím víceméně potřebného nebo nepotřebného zboží je nezbytné správně oslovit. Zakřičet na zákazníka, abychom si získali jeho pozornost, a pak s ním koketovat, dokud ho nezískáme pro sebe.

O tom, že trh je přeplněný není pochyb, svědectvím jsou ohromné ​​tuny odpadu nejrůznějšího druhu. V pondělí si koupíte mobilní telefon, ve středu vás omrzí a v pátek už máte nový mobil. Ten pondělní telefon se stává odpadem, prodá se dál, nebo ho odložíme někde do zásuvky pro případ, že se nám momentálně používaný telefon poškodí. Časem na něj zapomenete a při velkém úklidu ho vyhodíte. Věc, kterou jste v podstatě ani nepoužívali. Když chcete získat zákazníka na svou stranu, třeba se vyhnout "zásuvkovým věcem", předmětem, které se odloží a už nikdy nevybrané - zapomene se na ně.

Množství výzkumů prokázalo, že lidé jsou rádi obdarováni. Jdou do obchodu, kde jim dají slevu, vyzkouší nabídnutou vzorek, koupí si dva výrobky, když k nim dostanou třetí zdarma, ale nejraději mají dárky, které je odmění za celkový nákup, za partnerství, když mají svátek apod. Lidé prostě rádi dostávají, a proto je třeba obdarovat.

 

Proč je lepší dárek než billboard?

Efemérní, tedy prchavá reklama se stává stále méně atraktivní. Vezměme si takové rozhlasové vysílání, dnes je v něm opravdu minimum reklamy, protože je těžko zapamatovatelná, příjemce je odkázán pouze na svůj sluch. Televizní, tištěné a internetové reklamy jsou o něco zajímavější, protože se k nim můžete jednodušeji vrátit, nejsou ovšem hmatatelné, jsou na ně vysoké výdaje a klient nic fyzicky nezíská. Navíc množství lidí hodnotí tyto druhy reklamy jako otravné, nebo i násilné. Příkladem jsou tři reklamní bloky v jedné hodině během filmu nebo internetová reklama, která se zobrazí na celé okno a pokaždé je jinde umístěno vypnutí, případně, když chcete reklamu vypnout, tak se otevře v novém okně. Stačí! Taková reklama je skutečně násilná a zákazníci jsou jí přesyceni.

Reklama by měla jemně oslovovat, ne zatknout člověka, ale pozvat ho, aby přišel sám. Reklamní dárek je uchopitelná věc, zákazník ji fyzicky vlastní, není to nic-nemluvný billboard, kolem kterého projdete bez povšimnutí. Prezent si obdarovaný vezme domů, neustále má na něm vaše logo, je to způsob reklamy, který oslovuje bez zbytečných slov.

 

Jak vybrat ten správný propagační předmět

"Nehledejte zákazníky pro své produkty, ale najděte produkty pro vaše zákazníky." (Seth Godin)

Při výběru správného předmětu hrají důležitou roli některé aspekty:

1. Koho obdarovává? - Kdo je má cílová skupina?

Toto je základní otázka, kterou si třeba odpovědět. Je to potenciální zákazník, pravidelný zákazník, dlouholetý kolega?

Každá obchodní či osobní příležitost vyžaduje jiné ohodnocení. Obchodnímu partnerovi, se kterým pracujete dlouhá léta nedáte, k Vánocům nebo k výročí spolupráce sadu plastových kuličkových per, popelník, nebo čajové svíčky, stejně jako náhodnému zákazníkovi nedáte topinkovač, luxusní víno nebo grilovací soupravu.

Osoba, jejíž je reklamní předmět určen, formuje tento předmět. Musíte si zvážit, zda potenciální zákazník Váš dárkový předmět využije, a zda se jím správně prezentujete, například, jak majitel klenotnictví nedarujete příbory. Klient takový dárek sice využije, ale Vaše propagace je mizivá, protože předmět absolutně nesouvisí s Vaším podnikáním.

 

2. Co chci darováním dosáhnout?

Zviditelnit svou značku, získat nové zákazníky, poděkovat spolupracovníkům a partnerům, ...?

V nabídce reklamních předmětů najdete spoustu věci určených pro běžný život ale i sportovní a podnikatelské aktivity. Vždycky je však třeba dbát na účel, který má daný předmět splnit. To ovšem neznamená, že účelem musí být jen praktičnost, ale stejné místo zastává i zábava, prestiž či získání si pozornosti.

 

3. Zvolte si, čím obdarujete.

Užitkovým, praktickým nebo vzpomínkovým dárkem? Důležitý je zde poměr ceny a kvality.

Dárkový předmět v sobě snoubí dva faktory - podporu prodeje a Public Relation, tedy budování vztahů s veřejností. Je třeba si uvědomit tyto dvě skutečnosti a maximálně je využít ve svůj prospěch. Snad nejsložitějším problémem při prezentačním předmětu je tedy výběr "toho správného".

 

a) Dárky k nákupu

Řekněme, že jste malá začínající společnost obchodující se stavebninami. To, co každého nového podnikatele trápí, je otázka financí. Už samotné slovo REKLAMA zní nákladně, třeba si však uvědomit, že cesta k zákazníkovi je právě reklama. Na druhé straně, ne každý druh reklamy je spojen s enormním ekonomickým zatížením. Takže, jste firma se stavebním materiálem a vašimi zákazníky budou stavební firmy všeho druhu, fyzické osoby, které své bytové otázky řeší "svépomocí", náhodní zákazníci, kterým se odlepila jedna dlaždice nebo potřebují trochu písku do pískoviště pro děti. Jelikož nejprve se potřebujete představit, oslovit odběratele a nabídnout své zboží, je třeba upoutat pozornost. Odměnit každý, i docela malý nákup, hoc i drobností se vepsat do paměti nákupčích - tam se vrátím, tam jsem dostal poznámkový blok, metr, ořezávátko a pod., Možností je mnoho.

Důležitý je předmět - aby ho zákazník měl neustále "po ruce", aby ho používal a neupadl v zapomnění, ale podstatné je i poselství, které nese. Když se na něj zákazník podívá, musí vidět, kde předmět dostal, je nutný potisk, gravírování nebo jiná forma zapracování loga či jména firmy na reklamní dárek.

 

b) Dárky pro spolupracovníky

Každý, kdo si váží svých obchodních partnerů, ocení jejich spolupráci hmotným nebo jiným darem. Jde o lukrativnější dárky, seriózní obchodníci si nemění diáře nebo USB klíče. Finančně dobře stabilizované firmy hradí partnerem wellness pobyty, jde však o ekonomicky náročný dárek. Hospodárnější, ale přitom cenné dárky pro tento druh klientely, by mohly být tradiční vína nebo kvalitní čokolády. Můžete však vsadit i na originalitu a darovat piknikovou soupravu kolegovi, který má rád rodinné posezení v přírodě, cestovní kufr pro toho, kdo hodně cestuje nebo darujte auto lednici pro dynamického manažera. Vše s vaším logem nebo alespoň decentním názvem firmy.

 

V zásadě je vhodné konzultovat výběr reklamního předmětu s kvalifikovanými marketingovými pracovníky. Poradí Vám při výběru předmětu, který bude splňovat nejen Vaše ekonomické nároky, ale zejména kvalitativní požadavky a celkové představy.

Autor článku:

Jaroslav Ichnacak

Obchodní ředitel

Jaro je energický a velmi pracovitý člověk s velkým srdcem. Svůj obchodný potenciál a dlouholeté zkušenosti z call centra využívá v našem tímu od roku 2017. Popři práci sa věnuje herectví a svou schopností získat si lidi ocenuje mnoho klientů. Umí se domluvit anglicky a polsky.