Digitální potisk textilu

Zverejnený

Digitální potisk (běžná zkratka DTG - direct to garment) provádí speciální tiskárna, která tiskne přímo na textil, bez použití filmů, transferový fólií a podobně. Při tisku se na textil nastříká speciální fixační podklad. Sušením se zapustí do vláken látky. Na barevný a černý textil je třeba nanést podkladovou bílou barvu, pro docílení vyšší sytosti barev. Tím se stává potisk částečně zapuštěn do látky a je citelný na povrchu. Tento typ tisku se doporučuje většinou na textil ze 100% bavlny, je možné potlačit i textilie s obsahem polyesteru, ale to může způsobit barevné rozdíly, navíc umělá vlákna nezajistí dlouhodobou stálost barev. Digitální tisk se využívá při tisku plnobarevných motivů, barevných přechodůto technologií dokážeme na textil potlačit i fotografii. Aby grafika tištěná této technologií vydržela co nejdéle na textilu, doporučujeme ji prát na 30° a vždy otočený na ruby. Přímou digitální potisk lze použít pouze pro textilní povrchy s hladkou strukturou. Nedoporučuje se používat ji při textilních materiálech s vystouplou strukturou.

Na potisk textilu používáme tiskárnu německé výroby Mimaki, textil je po potlačení okamžitě suchý.

Výhody

  • Design nemusí být v křivkách / vektorech, možnost potlačit i jpg. obrázek, fotografii, barevné přechody.
  • Možnost tisknout v rozlišení 1200 dpi.
  • Odolnost jako při potisku sítotiskem.
  • Tisk je možný na bílý, barevný i černý textil.
  • Cena potisku nezávisí na počtu barev ale od velikosti potlačované plochy.

Nevýhody

  • Cena tisku se odvíjí od velikosti a barevnosti motivu a textilu a počtu kusů, proto je na poptávku.
  • Barevnost nedosahuje úplnou shodu s pantone barvami, není možné tisknout konkrétní panthone barvy.
  • Sytost barev nedosahuje takové úrovně jako u sítotisku.
  • Prostor mezi tiskovou hlavou a potlačovaným textilem je limitován 1,5 - 7 mm.

Naše ukázky textilu potištěných UV digitálním tiskem.

Autor článku:

Jaroslav Ichnacak

Obchodní ředitel

Jaro je energický a velmi pracovitý člověk s velkým srdcem. Svůj obchodný potenciál a dlouholeté zkušenosti z call centra využívá v našem tímu od roku 2017. Popři práci sa věnuje herectví a svou schopností získat si lidi ocenuje mnoho klientů. Umí se domluvit anglicky a polsky.