Co je branding a jakou roli v něm hrají reklamní předměty?

Zverejnený

V našich životech se odehrává nějaký příběh, někdy to vypadá jako telenovela a někdy jako komedie. I vaše firma příběh, který se skrývá za vaší značkou. Je to váš brand. Je to to, co lidé říkají, když myslí na vaši firmu. To, co prodává vaše produkty a služby. To, co zhmotňuje filozofii vaší společnosti. Jak na úspěšný branding? Jak budovat svou značku a zároveň si udělat reklamu? Jak se prezentovat a být úspěšný? Naučte se ten příběh vyprávět!

Brand není pouze vaše logo. Není to pouze jméno vaší firmy. Je to duše celé společnosti. Je emocí, kterou zákazník pociťuje, když se setká s nabídkou vašich služeb nebo produktů. Je to všeobecně známý symbol, který identifikuje vaši společnost, a zároveň ji výrazně odlišuje od konkurence.

Jaký je váš brand? Jaký chcete, aby byl? Jakým směrem vaše značka jde?

Najděte odpovědi na tyto základní otázky a tehdy se můžete pustit do samotného budování vaší značky a vhodně zvolenou marketingovou strategií ji posilovat. Na budování značky třeba neustále pracovat a nespoléhat se na pár článků či reference svých klientů. Umožněte vašim zákazníkům vás neustále vidět a nakupovat u vás pomocí marketingových nástrojů. Pouze tak budete v neustálém povědomí vašich stálých zákazníků a přitáhnete novou klientelu.

Brand:

  • je duší
  • je emocí
  • je symbolem
  • je příběhem

Slyšeli jste o firmě, která neinvestuje do svého brandingu? Která se rozhodla, že nepotřebuje marketing a reklamu? Samozřejmě, že ne. O firmě totiž neslyšel nikdo. A nikdo ani nikdy nebude. Taková firma sice existuje, ale je pouze stínem své konkurence. Neviditelný hráč, který se sám posadil na lavičku, protože jeho přítomnost na hřišti je nepodstatná a nijak neovlivňuje průběh hry. Do kontaktu s tímto hráčem se dostanete pouze jedním způsobem, a to tak, že o něj náhodou zakopnete. A firma, o kterou se dá jen zakopnout, taková to může brzy zabalit, protože k zisku a úspěchu se "náhodou" ještě nikdy nikdo nedostal. Zaměřte se na svůj brand a ukažte se! Představte se ve světě byznysu a postarejte se o to, aby vaši firmu bylo vidět.

Jaký typ prezentace zvolit? Do jakého druhu reklamy investovat?

Mezi velmi oblíbené typy reklam, jak budovat a upevňovat svůj image, jsou i reklamní předměty s potiskem. Reklamní předměty jsou důležitou součástí vašeho marketingového plánu. Jsou nositelem vašeho image, formují tvář vaší firmy a časem se stávají připomínkou osobního kontaktu a důkazem úspěšné spolupráce.

Vhodně zvolené reklamní předměty s potiskem:

  • prezentují image vaší firmy
  • jsou nosičem reklamy
  • podporují prodej

Buďte kreativní! Buďte originální! Se správně potištěným reklamním předmětem nebo reklamním oblečením zůstane vaše firma na očích a pokračuje ve svém brandingu.

I uchazeč o zaměstnání potřebuje svou reklamu. Na pohovor však nepřinese trička se svou tváří, ale pořádně vymakaný životopis s motivačním dopisem. To jsou jeho reklamní předměty. Jeho vizitky, jeho oblečení, jeho vystupování. Chce se prodat, a proto vhodně volí nástroje své strategie. Jeho reputace se zároveň stává jeho značkou. Je velmi důležité zvolit si správné reklamní předměty. Předměty propagace, které podporují filozofii a image vaší firmy.

Než si vyberete svůj reklamní předmět a jeho potisk, zamyslete se co jím chcete dosáhnout, jaký je cíl. Myslete na spojitost předmětu a vaší firmy. Myslete na účel předmětu a jeho životnost. Při konkrétním potisku si dejte záležet, aby to, co na předmět dáte vytisknout bylo jednoduché, originální, zapamatovatelné a vtipné. S úspěchem vašeho reklamního předmětu přichází i úspěch firmy a výrazné posílení brandu jako takového.

4 klíčové faktory pro výběr reklamního předmětu:

  1. jednoduchost
  2. originalita
  3. zapamatovatelnost
  4. vtip

Reklamní a propagační předměty jsou nosičem reklamy, za kterou nemusíte platit. Pokud si předměty i s potiskem zvolíte správně, z obyčejného propagačního předmětu se rázem může stát věčná reklama. Reklama, kterou si vaši zákazníci vezmou domů a v podvědomí si odnesou domů i vaši firmu. Pak stačí už jen jediný pohled a vaše firma se opět připomene. A to nejen zákazníkovi, který váš reklamní předmět vlastní, ale i všem, jejichž design a potisk zaujal natolik, že logo vaší firmy (například na tričku i s vtipným popiskem) se vrylo hluboko do jejich mysli, i když ho zahlédli jen na pár vteřin . Díky reklamním předmětem je vaše firma stále viditelná, aniž jste za její zobrazení platili obrovské sumy.

Investujte do reklamních předmětů a prezentujte svou firmu při každé příležitosti. Vybrat si můžete z obrovské škály reklamních věciček, a zároveň tak výborně doplnit image vaší společnosti. Kromě tradičních per, triček, zapalovačů, tašek, klíčenek, lahví nebo diářů, si můžete vybrat i originální předměty jako aktovky, peněženky, obaly na tablet nebo telefon, polštářky do letadla nebo prezentační sladkosti nebo stylové obaly pro kuřáky.

  • Zajímavý design a potisk
  • Reklamní předměty alias věčná reklama
  • Zviditelnění firmy za každých okolností
  • Originální předměty


S vhodně zvolenou a cílenou reklamou vaše firma ožije! Dostane novou svěží tvář, stane se barvou na místech, kde dosud bylo všechno šedé. Odliší se od konkurence a posílí své místo na trhu. Brand vaší společnosti máte v rukou právě vy! Dejte si záležet na tom, jak a jakými prostředky ho formujete! Prezentujte se nejlépe jak víte, buďte nápadití a nebojte se kreativity! Nebojte se vykročit z řady a připomínat se kdekoliv a kdykoliv. Udělejte ze své běžné značky silnou značku!

Autor článku:

Peter Mihál

Ředitel

Peter je zakladatelem a ředitelem spoločnosti. Má dlouholeté zkušenosti nejen s vedením společnosti. Jeho silnou stránkou je obchod, ekonomika a marketing. Ovláda anglický a nemecký jazyk.