Pracovní stůl na homeoffice. Kam s logem?

Zverejnený

Je toho tolik, co se dá říct o efektivním pracovním stole, že je opravdu těžké najít něco s čím začít. Začnu tedy s "oblíbeným" slůvkem mé kolegyně, slovem doba. Protože je to opravdu tak, dnes je taková doba, že naše kanceláře se přesunuly z firemních a korporátních budov, do našeho soukromého prostoru, do našich bytů a domů. Naše přidělené místečko v kanceláři nyní zeje prázdnotou, práší se na pořadače dokumentů, nůžky na papír pomalu chytá rez a v perech vysychá inkoust.

Je zbytečné spekulovat, jak dlouho bude ještě tato situace pokračovat, nyní je důležité soustředit se na to, jak být v podmínkách homeoffice co nejvíce produktivní / efektivní. Předpokládám, že už máte své místo ve vašem bytě vyhrazena. Zbohatlíci mají celé pokoje a my, plebs, se spokojíme i s vlastním útulným koutkem.

Absolutní základ homeoffice je stůl a židle

Nebijte mě, ale začnu opravdu od základu a základem je stůl a židle. Stůl by měl být dostatečně hluboký, aby se na něj vešel notebook a mohli si na stůl položit ruce. Pokud potřebujete více úložného místa, tak je fajn, pokud má stůl šuplíky, nebo poličky. Pokud již stůl máte, ale nemá šuplíky, vždy se dá nějak vynalézt. Já mám například malý nalepovací šuplíček na drobnosti. Stálo to asi tak nula celá nic, protože jsem ho objednal k jiné objednávce v eshopu, abych měl dopravu zdarma.

Nebojte se, že nyní musíte kupovat nový nábytek a starý vyhazovat - chovejte se udržitelným iv drobnostech. Přemýšlejte a snažte se využít věci, které již máte. Kde, ale asi hodně nevymyslíte, je židle. Pokud máte 8 hodin sedět, potřebujete sedět správně a to na kuchyňské židli asi nezvládnete. Ceny kancelářských židlí se pohybují od 50 € do "nevím až kolik". Trochu hledání a i vy si najdete tu pravou.

Kam se stolem? Které místo je to pravé?

Všichni máme trochu jiné preference, například, co se týká dveří. Některým lidem vadí, že mají dveře za zády, jiní se nedokáží dívat do zdi. Pár pravidel funguje spolehlivě a je dobré splnit si je co nejvíce.

  1. Pokud máte možnost udělat si svůj pracovní kout v místnosti, kde se přes den zavřete, je to super. Odstraníte tím rušivé vlivy a budete efektivnější. Myslí budete v módě, že docházíte do práce, ačkoli z obývacího pokoje to máte doslova na skok :)
  2. Vyberte si místo, kde vám nebude svítit slunce přímo na monitor. Nechcete si přece zničit oči.
  3. Vyberte si ale světlou část místnosti u okna. Světlo brzdí tvorbu melatoninu, který je přímo odpovědný za to, že se nám chce spát.
  4. Mějte možnost větrat, ale samozřejmě tak, aby jste nenastydli.
  5. Oči potřebují trochu procvičení. Vyberte si místo na svůj homeoffice tak, abyste se mohli podívat mimo monitor směrem ven z okna a přeostřovat tak zrak na větší vzdálenost. Oči potřebují vnímat i hloubku, abyste se vyhnuli návštěvě očního lékaře.

Já jsem si zvolil roh místnosti s oknem hned vedle stolu. Trošku jsem si pohrál is tím, abych se na daném místě cítil dobře a aby se mi tam vešel nejen notebook kvůli práci, ale i šicí stroj, protože nejen prací je člověk živý, ale i koníčky.

Co na stole nesmí chybět?

Samozřejmostí je myška, podložka pod myš i externí klávesnice. Podložka pod myš je i skvělým a poměrně častým reklamním předmětem. Nabízí velkou potisknutelnou plochu a jako každý ideální reklamní předmět je i užitečná. Pokud hledáte něco, čím byste potěšili své zaměstnance, nebo kolegy na homeoffice, podložkou pod myš neuděláte krok vedle. Navíc dnes jsou k dispozici také podložky, které umožňují bedzrátové nabíjení telefonu a tomu já říkám praktičnost na druhou :) Obecně platí, abyste měli na stole co nejméně kabelů. Tam patří i bezdrátová sluchátka s mikrofonem, což je mimochodem reklamní předmět, který díky všem těm konferenčním, zoomovým a skype call, který zažívá neskutečný boom.

Nezbytným předmětem na každém pracovním stole jsou pera. Samozřemě ani jedno z těch šesti per, které mám momentálně na stole jsem si nekoupil, ale dostal jsem je jako reklamní předmět. Určitě mějte na stole per více. Pera zvyknou přestat psát v tom nejnevhodnějším okamžiku a tak je dobré mít další po ruce. Také mám rád na výběr z různých tuh a inkoustů. Aby se mi ale pera jen tak nebyli kudy tudy, mám je odložené v držáku na pera. Původní záměr byl, aby to byl pohár na rum, ale toto využití mi přijde o dost lépe.

Když jsme už u těch sklenicích ... Abych zbytečně neodbehoval od stolu, tak mám od rána na stole termosku s ovocným čajem, láhev s vodou a pohár s kávou. Hlavně pohár na kávu je jedním z předmětů, který si člověk dokáže mimořádně oblíbit. Pokud tedy chcete, aby vaše reklama byla spojena s kávou, určitě přemýšlejte i nad tímto tradičním reklamním předmětem. Nebojte se ale sáhnout i po keepcupech, termohrnečcích, termosky, či lahvích. Všechno jsou to praktické předměty denní spotřeby a neobejde se bez nich žádný homeoffice.

Mé oblíbené hrnky. Dva z nich jsou reklamní a jeden je merch.

Jak na poznámky?

Malé poznámky a věci na které nesmí zapomenout si třeba někde zapsat. Ideálem jsou malé barevné note-it lístečky. Lístečky si pak můžete lepit na stěnu, monitor, stůl, nebo poličku. Větší poznámky je dobré mít na jednom místě a proto je lepší mít zvláštní zápisník, nebo rovnou diář, nebo plánovací kalendář.

Závěr

Pokud již domácí kancelář zřizujete sobě, nebo chcete vylepšit praktickými vychytávkami domácí kanceláře své kolegy, podřízené, nebo klienty, pamatujte, že právě dnešní homeoffice kanceláře jsou ideálním prostorem na to, abyste ukázali své logo na praktických předmětech, které usnadní a zefektivní pracovní život .

Autor článku:

Vladimir Kmec

Online marketing manažér

Každý týden připravuje ve spolupráci s obchodníkmi zajímavý newsletter, nahrává podcasty, píše blogy a přemýšlí nad tím, jak posunout Sketch ještě dál v online světe. Má zkušenosti s PPC, grafikou, psaním, ale i s hudbou.