Jak nepřijít o zákazníka?

Zverejnený

Moc dobře víte, kolik úsilí vás stojí získat si zákazníka. Cesta od jeho rozhodnutí koupit si produkt, až po rozhodnutí, že si ten produkt nebo službu koupí právě od vás je dlouhá a trnitá. Možná jste museli nabídnout slevu, bombardovat emaily, investovali jste nemalé finanční prostředky na tvorbu webu, něco investovali do reklamy. Jen vy sami víte, kolik je za každým jedním nákupem práce a jen málokdo to umí ocenit. Když jste už tedy takto těžko získali zákazníka, určitě o něj nechcete přijít a je čas zařadit dárek do vašich marketingových plánů.

Jak nepřijít o zákazníka?

V první řadě musíte nabízet produkt a služby, které si bude zákazník vyžadovat znovu. Tzn. primárně se nyní nejdeme orientovat na koupi rolet, kde uděláte nákup a příštích několik let už opakovaný nákup neuděláte. Zde existuje snad jen jedna výjimka a to kvalitní výrobek a servis, který zajistí následné dobré doporučení, ale to je téma na jiný blog. Pokud již máte produkt, který je dobrý, ve smyslu "je to to, co zákazník požaduje", je naprosto nezbytné poskytnout adekvátní servis. Do toho se zahrnuje komunikace (telefonická, emailová, live chat, osobní), dodržení podmínek, bezproblémové dodání zboží a (na to se často zapomíná) férové podmínky reklamace.

Pokud splníte všechny tyto podmínky, zákazník bude s vašimi službami spokojen. Bude to ale stačit na to, aby vám dal i dobré hodnocení na stránce webového porovnávače? Asi jen málokdy. Proč? Splnili jste jen to, co se od vás očekává. Takový zákazník necítí loajalitu a jeho další nákup už může směřovat jinam a to je přece škoda. Pro vás :)

Neztraťte zákazníka, zavažte si ho

Kolem darování je celá psychologie. Např. pokud člověk daruje, tak má ze sebe dobrý pocit, naší snahou v marketingu ale je, aby měl dobrý pocit i obdarovaný. Třeba si nalít čistého vína, zákazníků, nebo dobrých obchodních partnerů neodměňujeme jen tak, z čistého srdce. Samozřejmě máme eminentní zájem o to, aby zákazník u nás nakoupil znovu a my se mu chceme darem připomenout, zavázat si ho, nabídnout mu něco, co nás odliší od konkurence. Můžete si vymyslet sofistikovaný způsob obdarování, jaký máme i my, když přibalujeme dárky k objednávkám podle výšky objednávky a navíc si náš zákazník může vybrat z několika dárků. Nemusíte to ale komplikovat, často stačí drobnost a vy se nesmazatelně zapíšete do srdce svého zákazníka.

Čím obdarovat zákazníka?

Darujte něco, co se nedá koupit. Nemusí to být nic drahé, někdy se bavíme i o drobných položkách za dárek! Prodáváte víno? K objednávce bedničky vína přibalte zátku s vaším logem. Máte kadeřnictví? Rozdejte svým zákaznicím stylové kosmetické zrcátka, kterými se pochlubí svým kamarádkám. Máte autoservis? Nástěnný kalendář s pěknými auty, s vaším logem a kontaktní informace je super nápad. Opakujeme to stále i našim klientům, aby si reklamní předmět, dárek splnil svou marketingovou úlohu, měl by být užitečný, kvalitní a zapamatovatelný. Pokud si nevíte rady, nic vám nenapadá, určitě se ozvěte našim obchodníkům, kteří mají bohaté zkušenosti a vědí vám s výběrem vhodného dárkového předmětu pomoci.

Dárkový předmět je investice

Dárkový, resp. reklamní předmět není ztráta, ale je to vhodná investice do vztahu s vašim zákazníkem. Za cenu, která je často krát nižší než cena za klik ve vyhledávači, si budujete jedinečný a osobní vztah s vaším zákazníkem.

Autor článku:

Vladimir Kmec

Online marketing manažér

Každý týden připravuje ve spolupráci s obchodníkmi zajímavý newsletter, nahrává podcasty, píše blogy a přemýšlí nad tím, jak posunout Sketch ještě dál v online světe. Má zkušenosti s PPC, grafikou, psaním, ale i s hudbou.