Logo na reklamním předmětem je investice, ne výdaj

Zverejnený

Všem by se nám líbilo, kdyby nám pečené holuby padaly rovnou do huby. Samozřejmě, obrazně řečeno, protože takový padající pečený holub může nabrat docela slušnou kinetickou energii, která by při kontaktu s naší křehkou čelistí mohla způsobit docela nepříjemné následky. Ne, nejdu vám prodávat zázračné recepty na reziduální příjem, MLM-ko, ani nabádat k investování do dešťové vody a její přepravy na Saharu :) V podstatě se jdeme promluvit o zisku a jak s ním souvisí logo resp. značka, protože i vaše logo vám může vydělávat.

Zisk

Wikipedie definuje zisk takto: "Zisk je obecně kladný, zpravidla hmotný, užitek z něčeho (opak ztráty); v ekonomii je to obecně kladný rozdíl mezi kladnými a zápornými veličinami (zpravidla se označují jako příjmy [či výnosy] a náklady) za jisté období. "

Na to, abyste vytvořili zisk, tedy potřebujete zboží nebo službu, za kterou vám někdo zaplatí a vy k provedení služby nebo za výrobu zboží, utratíte méně prostředků. Hurá, je to poměrně jednoduchá rovnice, ale pouze na první pohled. Někdy se totiž stane, že máte zboží, které víte vyrobit rentabilně, ale nekupuje ho dostatečný počet lidí, nebo poskytujete službu o které nikdo neví.

Marketing

Aby se o vašich službách a produktech dozvěděli lidé, potřebujete je o tom informovat. Na informování o vlastnostech (těch dobrých) výrobku slouží reklama. Zde se dostáváme k tomu, že reklama stojí peníze, kterých v začátcích podnikání není zrovna mnoho. Přesněji, peněz není nikdy dost :) Proto si třeba velmi dobře promyslet do jaké reklamy investovat a kolik. Vždy je třeba mít na vědomí, že peníze vložené do reklamy by neměly být výdajům, ale investicí.

Jakou reklamu zvolit?

Budete se divit, ale odpověď je velmi jednoduchá. Zvolte si takový druh reklamy, který zajistí, abyste byli viditelný tam, kde je vaše cílová skupina. To je absolutní mantra. Informovat o vašich službách lidí, kteří o ně nemají zájem, nebo snažit se prezentovat váš produkt lidem, kteří na něj nemají prostředky, je zoufale zbytečné a reklama bude pro vás opravdu jen výdaj.

Online

Nacházejí se vaši potenciální zákazníci na konkrétních internetových stránkách, spojuje je nějaká téma? Určitě investujte do online reklamy. Možnosti cílení reklamy jsou poměrně široké a s pomocí reklamy přes AdWords, Sklik, Facebook, Instagram, ať momentálně už i přes Tiktok, si svou cílovou skupinu víte velmi přesně zacílit.

Reálný svět

Jelikož stále netrávíme zdaleka veškerý čas za obrazovkami počítačů a mobilů a ze svých domů vycházíme za zábavou a povinnostmi (pokud tedy není zrovna karanténa), zamyslete se nad tím, kde se fyzicky nacházejí vaši zákazníci. Určitě jim chcete být na očích a připomenout jim vašim logem, či sloganem. Na výběr je skoro nekonečné množství reklamních předmětů, které nenuceně zapadnou do přirozeného prostředí vaší cílové skupiny. Obrovskou výhodou reklamních předmětů je, že se jedná o jednorázovou investici na poměrně dlouhou dobu. Jakmile rozdistribujete tašky, pera, míče, USBčka, kalendáře, reklamní předměty si začnou plnit svou funkci dlouhodobě. Vždy mějte na paměti to, aby byl reklamní předmět užitečný, zabezpečíte tím to, aby byl i používán, vaše značka byla spojována s pozitivním pocitem a vaše logo bude prostřednictvím reklamních předmětů přivádět starých, ale i nových zákazníků.

Příklady vhodného výběru reklamních předmětů:

Vinotéka: Přibalte svým zákazníkům do objednávky zátku na láhev. Určitě si na vás vzpomenou vždy při každé nové láhvi.

Kadeřnice / Barbier: Darujte zákazníkům vhodný hřeben.

Autoservis: Kalendář s pěknými auty pro obchodní partnery a pro zákazníky hadřík na okna, nebo i protiskluzová podložka, či sluneční clona.

Fitness: Sportovní láhev, fit náramek.

Cykloshop: Držák na mobil, či malá praktická sada nářadí.

IT firma: Příslušenství k PC. Myška, podložka pod myš, bezdrátové nabíječky, powerbanky.

Ukaž své LOGO tam, kde jsou tví zákazníci!

Autor článku:

Vladimir Kmec

Online marketing manažér

Každý týden připravuje ve spolupráci s obchodníkmi zajímavý newsletter, nahrává podcasty, píše blogy a přemýšlí nad tím, jak posunout Sketch ještě dál v online světe. Má zkušenosti s PPC, grafikou, psaním, ale i s hudbou.