Tampoprint předmětů

Zverejnený

Tampoprint (název techniky tamponový potisk vznikl od slova tampon, což je francouzský vyraz pro razítko) - tampon tisk je proces, pomocí kterého můžeme přenést obrázek nebo text na předmět. Probíhá to pomocí hlubotiskového procesu, kdy se na silikonový tampon dostane barva z tiskové desky a následné ji tentýž tampon otiskne na předmět. Tento typ potisku reklamních předmětů je nejekonomičtější.

Ukázky tampónů používaných na potisk

Tampóny se vyrábějí a dodávají v různých tvarech a velikostech. Rozhoduje o tom tištěný motiv a tvar potiskovaného předmětu. Zjednodušeně platí, že měkčí tampony se použijí při tisku větších ploch a nerovných povrchů. Tvrdší tampony lépe přenášejí barvu umožňující preciznější tisk a mají vyšší životnost.

Na tuto technologii tisku využíváme americkou tiskáren značky Pad printer díky které dokážeme v krátkém čase potlačit velké série předmětů.

Nejvhodnější předměty určené k potisku

  • Plastové předměty: pera, zapalovače, láhve, klíčenky, hrnky, termosky,
  • Kovové předměty: zapalovače, pera, hrnky, termosky
  • Dřevěné předměty: krabičky, hračky, dekorační předměty,
  • Papírové předměty: tašky, notesy, bloky, kalendáře, bloky, diáře
  • Skleněné a keramické předměty: sklenice, lahve, dekorační předměty

Výhody

  • Nižší náklady na tisk.
  • Použitelnost pro všechny druhy materiálů.
  • Vhodný pro potisk drobnějších předmětů, jako jsou například zapalovače, kuličková pera, klíčenky, otvíráky, hrnky a jiné.
  • Vhodný pro velké série tiskne, stovek tisíc kusů
  • Tisk konkrétních Pantone barev

Nevýhody

  • Nemožnost tisknout ve více než 4 sólových barvách, není možné tisknout plynulé barevné přechody.
  • Cenově i technologický náročnější při více barevných podkladech.
  • Není určen pro potisk obrázků.
  • Není odolný vůči silnému tepelnému otěru a tření.
  • Potisk na sklo a keramiku je možná maximálně v 2 barvách, takto potištěný hrnek se nesmí mýt v myčce nádobí.
  • V případě jiných materiálů než plastových, neplatí pro lesklé, hladké plasty (např. Kov, papír) je třeba použít dvousložkovou barvu, která potisk lépe zafixuje na potiskovaný materiály.

V sekci reference na našem webu najdete zrealizovaných práce tampoprintovou potiskem.

Autor článku:

Jaroslav Ichnacak

Obchodní ředitel

Jaro je energický a velmi pracovitý člověk s velkým srdcem. Svůj obchodný potenciál a dlouholeté zkušenosti z call centra využívá v našem tímu od roku 2017. Popři práci sa věnuje herectví a svou schopností získat si lidi ocenuje mnoho klientů. Umí se domluvit anglicky a polsky.