Logo na těch správných místech znamená vyšší zisk!

Zverejnený

Loga jsou v našem každodenním životě zastoupeny mnohem více, než by se na první pohled mohlo zdát. Města mají své erby, státy vlajky, sportovní kluby soupeří mezi sebou pod "svými" barvami a firmy povýšili své loga na jeden ze svých základních komunikačních prostředků.

Takto vypadal den našeho kolegy od rána jak se vzbudil, až po příchod do auta. Krátký časový úsek jedné hodiny, během níž viděl 8 log různých výrobců.

Jak monetizovat své logo?

Samotné logo vám úspěch v podnikání nezaručí, i kdyby to bylo to nejkrásnější logo na světě. Důležité je, jak logo použijete. Darmo budete na Slovensku rozdávat nálepky na kufr auta, pokud máte second hand v San José v malebné Costa Rice. Ano, šípite správně důležité je znát si svou cílovou skupinu a umět na ni zacílit.

Pokud plánujete reklamní předmět, promyslete si nejprve, jaký účel by měl plnit a pak, kdo je vaše cílová skupina . Prodáváte auta a chcete darovat něco originálního, co vám přinese zákazníky? Dejte klientům usb přívěsek ve tvaru klíčů od auta a uvedte něj text, např. "Každý kdo přijde k nám do autobazar XY s touto klíčenkou získává 5% slevu na své nové auto". Mnoho klientů dělá chybu, když si dá potlačit jen logo, ale už žádné kontaktní údaje, nebo výzvu k akci.

Obdarujte obchodního partnera a získejte zákazníky

Krásným příkladem toho, jak správně zacílit na své zákazníky jsou firmy, které vyrábějí nanuky a zmrzliny. Když přijedete na koupaliště, tak bufet v němž prodávají mražené dobroty najdete velmi snadno. Ve skutečnosti, pokud by nebyly výrazně označeny logy, které již máme hluboko vryté v našich myslích, možná byste na zmrzlinu ani nedostali chuť. Právě proto výrobci darují nebo pronajmou bufetem a restauracím, kteréjsou jejich obchodními partnery, brandované slunečníky, mrazničky a jiné poutače. Vědí, že díky tomu bude jejich prodej několikanásobně vyšší.

Case study:

Jak funguje srdíčko v produktech Unilever? (The same but different: how Unilever’s branding lives from the heart)

Využijte nebo vytvořte mikromoment

Nejprve se zamyslete, kde se nacházejí vaši potenciální zákazníci. Pokud prodáváte automobilové součástky, tak budete chtít, aby se vaše logo stalo součástí životů automobilových nadšenců, takže zamíříte na automobilové soutěže. Pokud vyrábíte / prodáváte kosmetiku, budete chtít být v kadeřnictvích, ve wellnesu či salonech krásy. Právě tam je totiž vaše cílová skupina.

Pokud je vaše cílová skupina příliš rozdrobena, vytvořte mikromoment. Vytvořte akci, kde bude hrát vaše značka prim. Je pro vaši značku důležitá ekologie - angažujte se v enviromentálních aktivitách. Fandíte sportu - Sponzorujte sportovní tým. Souvisí váš brand s kulturou - nezapomeňte na festivaly.

Nezapomínejte, že nemusíte mít zrovna billboard na hlavním náměstí. Pokud jste lokální značka, soustřeďte se na potřeby svého okolí. I praktickými reklamními předměty s vaším logem, víte zajistit dlouhodobou přízeň k vaší značce.

Case study:

Kde používé své logo Continental? (A FULLY INTEGRATED CAMPAIGN, FIRING ON ALL CYLINDERS)

Vytvořte lovebrand

Vaše logo na vašich produktech je OPRAVDU velmi důležité. Váš výrobek musí být snadno a jednoznačně rozeznatelný. Rozeznat vás lidé musí hlavně v regálech obchodů, ale pokud se vám podaří vytvořit lovebrand, tak samozřejmě i na ulicích. Pokud by logo nefungovalo, tak by si loga na svá auta nedávali automobilky, módní značky by je nedávaly na odiv a i ty cihly na stavbu domů by nechodili zabalené v brandovaných obalech.

Vaše logo by mělo být všude tam, kde jsou vaši současní i potenciální zákazníci. Vhodně zvolené reklamní předměty dostanou vaši značku na ta správná místa. Zeptejte se sami sebe, kde se koncentrují vaši zákazníci a obchodní partneři? Jak jim mohu zlepšit život, zpříjemnit chvíle, darovat něco praktické? Vždy při tom myslete na svou vlastní značku a vaši zákazníci na ni budou myslet také.

Autor článku:

Vladimir Kmec

Online marketing manažér

Každý týden připravuje ve spolupráci s obchodníkmi zajímavý newsletter, nahrává podcasty, píše blogy a přemýšlí nad tím, jak posunout Sketch ještě dál v online světe. Má zkušenosti s PPC, grafikou, psaním, ale i s hudbou.